HTML

K&Zs nagy kalandja Vietnamban

Kaland, utazas, Vietnam.

Utolsó kommentek

• pekka-minki: Erre igazán mondhatjátok, hogy "ha én ezt a klubb-ban elmesélem......" (2012.03.19. 23:27) Hue
  • Kittcsi83: @pekka-minki: Utolag mi is ugy gondoljuk, hogy 2 nap kellet volna az osszes latnivalo megtekintese... (2012.03.19. 01:04) Hue
  • Kittcsi83: @pekka-minki: Koszonjuk. :-) A videos bemutato receptjet en is megcsinalom majd, de ma meg egyszer... (2012.03.19. 01:02) Kemeny szolgalatban vagyunk...
  • Kittcsi83: @ViZsu: Koszonjuk a dicseretet. :-) Meg varat magara Hue befejezese es a My Son beszamolo. Remelhe... (2012.03.19. 01:00) Kemeny szolgalatban vagyunk...
  • pekka-minki: Én várom a történet további részleteit, mert az eddigi nagyon tetszett. Közben azon gondolkodtam, ... (2012.03.18. 17:59) Hue
  • Utolsó 20

Szerzők

Nagyon nagy a rumli! Po Apo utan szabadon...:-)

2012.03.03. 15:40 Kittcsi83

Po Apo, azaz Joo Andras (o irta pl. az Indokinaban soroztem c. konyvet) mondja ezt akkor, ha valahol nagy kaosz uralkodik. Hat itt Saigonban aztan van. :-)

Az uveggel valo talalkozasom es a finom reggelink elfogyasztasa utan elindultunk az Ujraegyesites Palotajahoz. Ra kellett jonnunk, hogy a szallasunk a leheto legjobb helyen van, mert egy kis setaval mindent meg tudunk nezni, amit beterveztunk.

A Palota egy nagyon szep kerteben talahato, ahol korbe is visz egy kis buggy szeru jargany. A belepo ara tartalmazta az ingyenes idegenvezetest is.

Korbekalauzoltak minket az egesz palotan, megmutattak a konferenciatermeket, a konyvtarszobat, mozitermet, stb... Megneztuk az alagsorban levo kommunikacios reszleget is, volt ott terkep szoba, radios szoba, minden, ami kell egy jo kis haditanacskozashoz.

A kertben meg volt ket tank is es egy katonai vadaszgep (Zsolti megjegyzese, h polgari vadaszgep nincs:-)))), meg egy kis pihenohelynek szant pagoda.

Miutan itt vegeztunk, elindultunk az utikonyvunk altal ajanlott kis setautvonalra. Elso allomasunk a Notre Dame volt, ami a neveben egyezik meg csak a Parizsival, masban nem. Majd aztan a regi Postahoz mentunk. A templom elott epp egy

eskuvoi fotozas szemtanui lehettunk. A menyasszony nagyon szep volt, a volegeny meg pici. :-) Kesz stabbal erkeztek a fotozasra, ott surgott-forgott korulottuk mindenki.

A posta epulete belulrol gyonyoru volt, de egy hatalmas kaosz uralkodott benne, az itthoni postahoz kepest ez kb a kinai piac jellegu volt. Mindenki beszelt, zsizsegett, ezt a Nyugati nagypostan lehetetlen lenne elkepzelni.

Tovabb folytatva a setankat lattunk mindenfele regi epuletet, szep kis parkokat, na, es az utcai eletet. Ahogy reggel elindultunk, az utcasarkon epp egy bukosisak boltba botlottunk. Na de ezt nem ugy kell elkepzelni, hogy van egy kis helyes uzlet, ahol ezt arusitjak. A foldre le volt teve kb 50 db mindenfele szinben pompazo sisak, akinek epp kell, gyorsan lepattanhat a mocirol es mar meg is veheti. A motorosokra amugy eleg sok ut menti biznisz epul. Lattunk motorszereldet, kihelyezett szerszamokkal az utcasarkon, motoros drive in-t, ami gyakorlatilag azt jeleni, hogy a motoron ulo kikesziti a penzt, kiszol az utcasarkon tevekenykedo kiszolgalo lanyoknak, hogy mit akar inni, azok meg viszik is neki a lottyot, kis zacskoba becsomagolva szivoszallal es mar suhan is tovabb.

De arulnak ut menten gofrit is, amit ott sutnek helyben, gyumolcsot is meg vannak kihelyezett uditos standok.

Amugy rendes boltot alig talalni, ami azert gaz, mert vizet csak onnan lehet szerezni. Bangkokban kb minden utcasarkon volt egy 7eleven (kicsi bolt), itt meg ugy kell ezeket levadaszni.

Egy boltot talaltunk eddig, ahol tudtunk venni Saigon sort, igy mikor meglattuk, nem is gondolkodtunk sokat a megvasarlasan. :-)

Ut kozben bementunk par utazasi irodaba is, ahol a holnapi Mekong turank utan erdeklodtunk. Egy volt jo ar-ertek aranyban, igy oda delutan szepen visszaballagtunk es be is fizettunk ra.

Kisetaltunk a Saigon folyoig is, hat,a mi Dunank sokkal, de sokkal szebb. :-) Ebben ki tudja, mi uszik, szo szerint, mer iszonyu koszos. Folyamatosan le akartak szolitani minket az ut szelen cirkalo cyclo-sok. Ez egy bicikli es elol meg van egy rendes ues, ahova a turista felulhet, aztan johet a menet. Na eppen nekialltak minket gyozkodni, hogy elvisznek minket a piacra (ahova amugy egy 10 perces setaval el lehet jutni) es hogy menjunk, van a kozelben egy szep temböl is. Nezunk ra, az mi? Hajtogatja tovabb, hogy temböl, temböl, majd imadkozast imital. Ja hogy temple amugy, azaz templom. Igy mar ertjuk. :-)

Vegul ugye nem tudtak minet meggyozni es tovabbindultunk a piacra. Ott aztan volt minden, olyan, mint nalunk a Jozsefvaros piac, csak rendezettebb korulmenyek kozott.  Cipo, ruha, gyumolcs, zoldseg, agynemu, kave, edesseg, bizsuk, stb. No es egy PATKANYt is lattunk, az elsot, ott somfordalt a kajas reszlegen.

Utana meg setaltunk, majd beneveztunk egy cyclos turara, ami az utolso allomasunkhoz vitt minket, a Jade csaszar pagodajahoz.

Innen hazaindultunk, neztuk a motoros forgatagot ut kozben, vettunk vacsorara banant es sargadinnyet, majd hazajottunk. Lefekves elott pedig meg csobbantunk egyet a medenceben.

Itt van egy kis videonk a szuper saigoni forgatagrol.

Holnap reggel pedig irany a Mekong-delta es az uszopiac meg a csatornak! :-)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ViZsu 2012.03.03. 18:24:55

Helló Utazók!!!
Még el sem kezdődött szinte, de már milyen jó kis kalandjaitok vannak:-)
A videót elnézve, a zebrán nagyon vigyázzatok, csak a zöld jelzésen lépjetek le:-) :-)
Nagyon jó ötlet volt ez a blog... olyan jó olvasni Benneteket!!!
Vigyázzatok Magatokra!
Zsuzsu

lucaponiló 2012.03.04. 10:12:36

Sziasztok!

Jó ott lenni?Ép ma jelentkeztem be.Egy kicsit hiányoztok,de azért minden jót kívánok nektek!
Meséljetek el majd mindent ami ott történt!

Lucaponiló

LilkaPóniló 2012.03.04. 10:27:26

Hello!!!!

REMÉLEM MINDEN RENDBE!!!!!!!!!!!!

(Gratulálok az üveghez)

csúcs a forgalom,ja és ti is csúcsok vagytok!
(=!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kittcsi83 2012.03.04. 17:03:54

@ViZsu: Hello Vitezek!
Vigyazunk magunkra, ne aggodjatok! :-) A zebran, vagyis inkabb az uttesten siman atmegyunk, kikerulnek minket, egy balesetet se lattunk, pedig a mai hazautnk busszal a Mekongtol igazan izgalmas volt. :-) Ponik, Ti is hianyoztok, majd meselunk mindent Nektek! Lilka, koszi a gratulaciot! Puszi!:***